mandag den 24. november 2014

Walesstang med flødecreme


I oktober fyldte Tommis farmor 83 år og det skulle fejres.

Hun havde spurgt om jeg ville lave kagerne til dessert og kaffe og hvem siger nej til at lave kage? :)

Jeg havde dog glemt at jeg på dagen skulle til Odense og løbe Hjerteløb, så alt skulle forberedes lørdag, så Tommi nemt kunne tage det med søndag middag.

Walesstang var på ønskesedlen og jeg ville have lavet dem med flødecremen indeni, men når nu det endte med at Tommi skulle færdiggøre dem, gjorde vi det nemt og smagen er jo den samme. Jeg synes han pyntede dem super flot og fødselaren og gæsterne var begejstrede.

2 walesstænger med marmelade, flødecreme og frugt
225 g. smør
4½ dl. vand
3 tsk. sukker
225 g. mel
ca. 6 æg

Kom smør, vand og sukker i en gryde og kog det op. Tag gryden af varmen og tilsæt melet under piskning til dejen slipper gryden. Lad det køle af i et par minutter og tilsæt så æggene - et af gangen- imens der piskes rigtig godt imellem hvert æg. Dejen må ikke blive for tynd.
Hæld dejen i en sprøjtepose og sprøjt ud i to aflange stænger på en beklædt bageplade. Bag ved 220 grader midt i ovnen i ca. 25 minutter - husk nu ikke at åbne lågen før tidligst efter 20 minutter. 
Lad stængerne køle af. 

Pynt de afkølede stænger med marmelade, konditorcreme/flødecreme, frugt og evt. chokoladepynt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget