mandag den 6. oktober 2014

Kyllingefarsbrød med soltørrede tomater, feta og ris


Jeg mindes min mor altid kom kogte ris i hendes farsbrød og at det gav ekstra bid og smag.

Derfor var jeg rigtig glad, da jeg så i køleskabet at der var lidt ris tilbage fra dagen forinden. Smagen er super og man får lyst til mere efter hvert bid.

Jeg serverede det med rå rødbede-råkost med sesam, kartofler og stegeskyen fra farsbrødet. Mums!

4 personer
500 g. hakket kyllingekød
1 løg, finthakket eller revet
1 fed hvidløg
1½-2 dl. kogte ris
2 håndfulde hakkede soltørrede tomater
1 dl. salattern/feta
1 håndfuld hakket persille
2 æg
Salt og peber
1 pakke bacon

Bland alle ingredienser (undtagen bacon) sammen til en fars. Form til et farsbrød i et ovnfast fad og dæk baconskiver over. Hæld 2 dl. vand med i fadet og bag ved 200 grader i ca. 35 minutter. Server :)





I weekenden var Tommi som skrevet til gokartløb som så mange gange før. Desværre blev han påkørt på banen og fløj ud af gokarten med 115 km./timen. Det resulterede i nakkesmerter, så han røg på spinboard og i CT-scanner. Nakkehvirvlerne er hævet og trykket, så han er noget begrænset disse dage. Han var dog træt af sofaen søndag, så vi smuttede et smut til Blåvand og gik en tur med Buddy..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget