torsdag den 2. oktober 2014

Efterårsmad: Karrykål med blommer og røget medister


 Dette er en rigtig efterårsklassiker hjemme ved os og jeg har efterhånden lavet det et par gange, men har ikke blogget opskriften, da jeg ikke finder retten så fotogen. Men efter at have haft rester med på arbejde, måtte jeg hellere poste opskriften. Mange mangler åbenbart inspiration til at bruge hvidkål og denne ret får hele huset til at dufte af krydderier og efterår. Samtidig er den nem og passer sig selv, så den passer perfekt ind i hverdagen.

4 portioner
1 hvidkål, snittet
2 løg, groft hakket
Karry efter smag
Lidt fedtstof (olie eller margarine)
½ liter vand
2-3 gulerødder, i skiver
Salt og peber
1 ring røget medister i skiver
6-9 blommer i kvarte

Varm en gryde op med lidt olie/margarine og svits karryen lidt af. Tilsæt løg og steg til det er klart/gennemsigtigt. Tilsæt hvidkål, gulerødder og vand og lad kålen falde sammen under låg i ca. 10 minutter. Tilsæt medisterskiver og simre videre i 5-10 minutter. Smag til med salt, peber og karry. Tag af varmen og vend blommerne i.

Endnu et af de smukke billeder jeg fik taget af en tysk fotograf i sommers :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget