torsdag den 3. juli 2014

Sommersalat med jordbær, avokado og honningristede valnødder


Som tidligere nævnt er vi ikke de store salats-spisere herhjemme. Jeg selv er vokset op med frosne grøntsagsblandinger og en grøn salat af iceberg, agurketrekanter og halve cherrytomater og så overhældt med Thousand Island og Tommis familie har prioriteret kartofler og sovs. Derfor er det ikke naturligt for os at skulle tænke i salater.

De første år vi flyttede hjemmefra, havde vi en forventning om at skulle have kød, kartofler og sovs dagligt. Det kostede nogle kilo på sidebenene og det tog lang tid at få nye vaner ind i hverdagen.
Tommi kan stadig ikke forstå folk der får koldskål til aftensmad, men idag kan vi godt  få rugbrød, hjemmelavede sandwich og lignede til aftensmad.

Vi arbejder på at få lidt mere grønt til aftensmaden og det er altså nemmere om sommeren end vinteren...

Denne salat blev spist til en lækker blomkålsgratin med skinke og bacon.

2 personer
10-12 jordbær
2 avokadoer
Iceberg
10-15 valnødder
1 spsk. honning
Friskkværnet peber

Kom valnødder og honning i en lille gryde ved middelvarme og rist valnødderne i honningen til de bliver letgyldne. Læg dem på bagepapir.
Rens jordbær og skær i skiver sammen med avokadoerne. Kom frisk, vasket, iceberg på et fad og kom jordbær, avokadoer og valnødder ovenpå. Drys med lidt peber inden servering. 


2 kommentarer:

  1. Ej, hvor ser den salat bare for lækker ud og så med honningristede valnødder. Mums.
    Den tror jeg da, at jeg vil lave i morgen! Kan man godt bruge mandler i stedet for valnødder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tror jeg fint, men så vil jeg nok lige halver dem inden de kommer i gryden :)
      God dag.

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget