søndag den 6. juli 2014

Havregrød med gulerod og kanel


Jeg har aldrig været god til at spise morgenmad, men da skyr blev populært i Danmark sprang vi med på bølgen og det medførte nogle gode morgenmadsvaner. Man kan variere skyr i mange smagsnuancer, men alligevel er det godt at skifte det ud med noget andet engang imellem.

I vinterperioden skifter vi det ud med havregrød lavet på mælk i mikroovnen og så med sødemiddel og frugt eller kanelsukker ovenpå. Det luner og mætter fortrinligt og smagen er lige i top.

Lørdag stod vi forholdsvis tidligt op, da Tommi skulle køre gokart og Buddy og jeg tog med og hyggede med en god bog i solen imens der blev kørt ræs på banen. Vi skulle have en mættende morgenmad, så vi kunne holde os fra diverse fristelser i cafeteriaet. Valget faldt på grød!
Denne udgave har jeg tidligere set på en anden blog, men kunne ikke finde den igen, så det blev efter erindringen og det smagte rigtig godt. Næste gang vil jeg undlade ægget, for jeg synes ikke det ændrede meget ved smagen eller konsistensen (jeg smagte på grøden inden og efter).

2 portioner
2 dl. havregryn
2 dl. vand
1½ dl. mælk
3 mindre gulerødder eller 1½ store
Sødemiddel eller sukker - jeg brugte sukrin
1½-2 tsk. kanel
Salt
(1 æg - se kommentar ovenfor)

Kom havregryn i en gryde med vand, mælk, gulerødder, salt og kanel og bring i kog ved middelvarm. Smag til med sødemiddel og kanel og server varm. 

1 kommentar:

  1. Det er jo nærmest en gulerodskage i grødform. Det lyder utroligt lækkert.

    Kh.
    Anne-Marie

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget