mandag den 23. juni 2014

Læskende vandmelonlemonade til sommervarmen



Jeg har flere steder læst at vandmelon er det der bedst slukker tørsten og kan I forestille jer noget mere læskende end et stykke rødt, koldt vandmelon (uden kerner) på en varm sommerdag? Nej vel. Jeg elsker smagen af frisk kold vandmelon og skærer det ofte ud i mundrette tern og har med på madpakken til en formiddagssnack :)

Inden vi skulle til Berlin havde vi købt en stor vandmelon, som ikke kunne holde sig frisk til vi kom hjem igen. Vi fik spist det meste, men der var stadig noget tilbage. Efter en hurtig googlesøgning gik jeg i gang med at fremstille denne smukke og lækre lemonade. Det tager ikke lang tid og er super nemt, så har du et stykke lækker melon i overskud, så er det bare i gang.

Jeg fulgte ikke en bestemt opskrift, da jeg ikke gad handle ind, så jeg brugte hvad jeg havde og resultatet taler for sig selv. Flasken forsvandt næsten herhjemme samme dag, men min mor nåede at få lidt også til hendes forkølelse. 

1 flaske
600 g. vandmelon i stykker (der må gerne være kerner med)
1 citron
1 appelsin
2 tsk. flormelis
1 mynteblad

Pres saften ud af citronen og appelsinen og kom alle ingredienserne i en blender eller i en skål med stavblender. Blend til puré. Kom puréen igennem et klæde og lad det dryppe igennem. Smag til og hæld på flaske eller kande. Stil koldt og bland det op med danskvand ved servering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget