torsdag den 5. juni 2014

Tunfrikadeller


Jeg har i noget tid haft kig på tunfrikadeller, men da jeg ikke er fan af varm tun, har de været på standby. Den anden dag havde jeg glemt at tage kød op af fryseren og så var det jo oplagt at lave en portion af disse frikadeller. Jeg serverede dem med nye kartofler og porre i svøb og det var en hyggelig sommerret på terrassen i solskin.

Opskriften er inde fra Anne-Kathrine og hvis I ikke allerede kender hendes blog, så kom afsted og lur, for der er super meget inspiration at finde inde på hendes side.

Dagen efter spiste jeg to stk. til frokost og de var også lækre kolde, så måske de kunne være oplagte til picnickurven og madpakken.

12 stk.
2 dåser tun (jeg kunne ikke vælge, så brugte 1 i vand og 1 i olie)
1 æg
1 tsk. løgpulver
1 fed hvidløg, presset
30 g.rasp
50 g. creme fraise
Salt og peber
1 tsk. citronsaft
Fedt til stegning

Dræn tundåserne for væske og kom det i en skål med alle øvrige ingredienser og bland sammen til en fars med håndmikser. Stil det på køl i 30 minutter imens tilbehøret klargøres. 
Varm en pande op til middelvarme med smør/olie og form 12 frikadeller af farsen som steges ca. 4-6 minutter pr. side alt efter komfurets varme. 



I sidste weekend var Arkansas og jeg til stævne i Bedsted ved Løgumkloster og det gik super godt, da vi vandt vores ene klasse, så håber vi kan gentage succesen i denne weekend hvor vi atter skal afsted.

1 kommentar:

  1. Jeg er godt nok heller ikke glad for varm dåsetun, og husker ikke, hvordan jeg alligevel kom på at lave tunfrikadeller. Det er bare godt! Og en virkelig nem løsning, når man ikke lige har købt ind.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget