søndag den 8. juni 2014

Fra sø, jord og højbed til bord på under 1 time

 
Igår skulle vi have ligget på sofaen hele eftermiddagen og aftenen. Tommis undskyldning var at han havde været på herretur på en tømmerflåde med overnatning under presenning i regnvejr og mig at jeg havde været til stævne. Da vi mødes herhjemme ved 14-tiden havde vi dog ikke lyst til at spilde en halv dag ved tv'et. Så vi pakkede Buddy i bilen, kørte ned over grænsen og inviterede os selv på aftensmad på Sandersvig Campingplads hvor både Tommis mor+mand og søster+svoger har campingvogne.

Det betød at vi kom sent hjem igår og først vågnede op ved 10-tiden idag. Derpå tog vi 3 afsnit af den nye sæson af Orange is the new black (#OITNB) inden vi tog os sammen til at tage et smut ud til en fiskesø ved Hovborg. Jeg pakkede min bog og Buddy og Tommi tog fiskegrejet med.

Efter 25 minutter havde Tommi fanget de 2 fisk man maks. må fange i timen og for 10 kr. var der en gammel fiskeskipper der fileterede dem så fint for os.


Hjemad det gik. De nye danske kartofler blev vasket og kogt og imens blev der klippet persille i højbedet til en omgang sovs.
Tommi stod for fisken som kom i stanniol med olie og salt+peber og på grillen i ca. 15 minutter.


Bum. Så var der serveret på terrassen!

Friskfanget ørred med nye danske kartofler og persillesovs med frisk persille. Det er da sommermad når det er bedst!


Nu er Tommi taget ud og se Formel 1 med hans bror og jeg holder lige havestolen nede lidt endnu inden jeg tager ud til hestene på sommergræs. Arkansas fik fri idag efter en stævnedag igår hvor han gjorde det godt på trods af en mudret bane...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget