onsdag den 28. maj 2014

Koteletter i fad (sommerudgave med spidskål)



Da jeg boede hjemme var en paneret kotelet med ris og en Knorr-sovs ret ofte på menuen - og jeg var vild med det. Dengang!

I dag i Rebelsig får vi kun koteletter hvis de kommer i et fad med alle guds gaver: bacon, fløde og cocktailpølser.

Solen skinnede og jeg skulle op og ride efter aftensmaden, så det måtte ikke være noget tungt. Koteletterne var tøet op og skulle bruges. Menuen blev derfor til et sommerfad med spidskål, løg og den obligatoriske madlavningsfløde. Super lækkert og mættende og vi havde ikke behøvet kartofler on the side, men de grillede asparges passede perfekt hertil og de er perfekte i sæsonen, så dem vil jeg ikke undvære.
Inspirationen fik jeg fra et billede jeg engang har taget i et ugeblad. 

3-4 portioner
5 koteletter
1 spidskål
2 løg, groft hakket
5 dl. madlavningsfløde
Salt, peber og paprika

Snit spidskålet i strimler og damp det kort i saltet vand. Hæld vandet fra og stil det til afdrypning i et dørslag. 
Brun koteletterne i lidt smør på en varm pande og krydr dem med krydderierne. Tag dem af og kom dem i et smurt ovnfast fad. På panden kommer du nu hakket løg og lader dem blive gyldne. Tilsæt halvdelen af det dampede kål og kom fløde ved. Lad det koge op og smag til med krydderier. Resten af kålet kommes ovenpå koteletterne og øverst kommes flødeblandingen. Bag i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget