søndag den 16. februar 2014

Kylling på porre/baconbund


Jeg husker engang at have set denne opskrift, men havde ikke en noget internet da jeg skulle lave det, så det blev ud fra hukommelsen og køleskabet. Smagen var super, dog kunne man snildt tilføje champignon også.

Jeg lavede 4 kyllingebryster så der også var til lækre madpakker dagen efter og det var jeg glad for.
Ved denne portion (for det er efterhånden lavet mange gange) brugte jeg en frossen madlavningsfløde som smeltede fint i ovnen.
Man kan selvfølgelig tilsætte flere grøntsager i fadet - gulerødder kan anbefales og rødbeder for en mere efterårs udgave.

4 portioner
4 kyllingebryster
2 porre
1 pakke bacon i tern
500 ml. madlavningsfløde eller halv mælk og halv madlavningsfløde

Steg baconen sprød på panden og brun derefter salt og perberkrydrede kyllingebrysterne af imens du skærer porrerne i ringe. Smør et ildfast fad og kom porreringene deri. Kom stegt bacon ovenpå og de brunede kyllingebryster. Hæld madlavningsfløde ovenpå og sæt i ovnen ved 210 grader i 35-45 minutter. Smag væden til med salt og peber og server med kogte ris og grønt.





Weekenden har stået på hygge i sommerhus med svigermekanikken, hygge med en veninde og nu står den på sofahygge med sæson 3 af serien Homeland - som i øvrigt kun kan anbefales! Den er super genial!

Skal desuden blærer mig for i fredags havde jeg for første gang Arkansas udenfor en ridehal og han tog det så pænt op og ned af vejen så længe Laban og Tommi var med.

1 kommentar:

  1. Prøv med mozzarella ost oven på det hele også, det er også rigtig godt! :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget