tirsdag den 12. november 2013

Pastasalat med grønkål, blommer og bacon


Grønkålen lagde i grøntkøleren i Abc's grøntafdeling og så sprød og lækker ud. På tilbud til 10 kr. og jeg kunne ikke stå for den grønne vitaminbombe.
Grønkål er noget vi får til nytår, stuvet, med brunede kartofler og hamburgerryg! Men jeg havde flere steder set den blive serveret rå i en salat.  Jeg smagte på den friske, rå grønkål, men på trods af ihærdige forsøg kunne det ikke synkes og straks måtte idéen om en salat med rå grønkål udskiftes.
Tommi havde lyst til pasta og bum, så lå den lige til højrebenet. En lun pastasalat med grønkål, blommer og bacon.

2 personer
1 portion pasta
200 g. grønkål
1 pakke bacon i tern
2 blommer
1 håndfuld revet parmesan eller i tynde flager

Steg baconternene sprøde på en pande. Kog pastaen som sædvanlig, hæld vandet fra og kom pastaen tilbage i gryden. Tilsæt grønkål i mindre stykker, revet parmesan og blommer skåret i både. Rør det sammen imens parmesanen smelter og bliver cremet. Tilsæt bacontern.
Jeg serverede en paneret kotelet til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget