onsdag den 20. november 2013

Helsebixen.dk


Jeg blev i oktober kontaktet af www.helsebixen.dk med spørgsmålet om jeg var interesseret i at teste nogle af deres økologiske produkter.


Jeg må indrømme at jeg ærlig talt var flad af grin. Hvis man læser min blog igennem finder man flere steder hvor jeg skriver at økologi ikke er noget vi går op i herhjemme og at vi synes det er spild af penge. Ja, det er en hård udmeldning på en madblog, men det er også sandheden. Jeg er ikke vokset op med økologi og da jeg flyttede hjemmefra tillod SU-budgettet ikke økologi. Efter SU kom der heste, hus og dyr bil ind i billedet og det har vi så prioriteret frem for økologi - og vi lever endnu :)

Samtidig vil jeg ikke ligefrem beskrive min blog under kategorien 'helse'.

Nok derfor var det meget spændende for mig at gå på opdagelse på webshoppen og blive inspireret af nye råvarer og produkter (imens jeg blev forarget over de sindsyge priser på økologi).
Jeg googlede lidt rundt og så at helsebixen.dk's priser ikke var specielt højere end andre økologiske hjemmesider, så sådan er det nok bare...

Anyway. Jeg fik valgte nogle lækre produkter og synes faktisk jeg fik meget for 200 kr.


Jeg fik straks en mail om at 2 af varerne var bestillingsvarer, hvorfor der ville gå lidt længere tid. Alligevel modtog jeg dog alle varerne samlet efter ca. 5 arbejdsdage så det må siges at være hurtig levering.

Den franske nougat bar blev spist ret hurtigt. Den passede til den lille sult og var ret lækker. Selve den franske nougat smagte som det jeg plejer at købe i Netto eller over grænsen, men i den var der saltede mandler som gav lækkert modspil til den søde tunge nougat. 10 kr. er en fair pris, da den 'mætter' meget og tager tid at spise.


Glasset med Dolce Latte blev også åbnet ret hurtigt. Jeg smagte det både på Food Festival i Århus både sidste år og i år, men har ikke selv købt det før - noget med manglende selvbeherskelse, tsk.
Nu kom muligheden og første 'taster' blev da også fra en knivspids direkte fra glasset. Mums!
Siden er det blevet brugt på ristet brød, i min havregrød og til pandekager.


Resten af varerne står stadig og venter. Remouladen skal bruges i blindtest med en almindelig Gråsten remoulade og kokoschipsene kommer i mrogenmüslien eller som pynt på muffins. Dog mangler jeg lidt inspiration til kakaonibs'ene, så kom frem hvis I har gode idéer.

Alt i alt synes jeg godt om siden og webshoppen. Jeg synes måske 'helse' er et forkert ord, som skræmmer en som mig, men heldigvis var der også ting som ikke går under denne kategori. Da de også sælger kosttilskud, naturlægemidler og nonfoodprodukter indenfor helsegruppen, er navnet nok valgt derudfra.


Igår var vi nede og afleverer den skønne hestebasse og sælger var helt vidunderlige at samarbejde med og de tog godt imod ham og tilbød en lånehest til jeg selv fandt en ny. Selvfølgelig prøvede de også lige at sælge en anden til mig, he he :)

1 kommentar:

  1. Jeg bruger kakaonibs i cookies og en smule blandet i min musli sammen med lidt soltørrede tranebær - ret lækkert :)!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget