mandag den 21. oktober 2013

Rosenkålssalat med valnødder og hvidløg


Abc-lavpris havde friske rosenkål på tilbud til 6 kr. for 600 g.
Jeg har faktisk aldrig arbejdet med friske rosenkål før, selvom jeg er en af de få mennesker som elsker de små grønne kål. Inspirationen til dette kom fra et Mad&Bolig blad fra 2011, som lige faldt i min smag. Simpelt og lækkert!

2 personer
400 g. friske rosenkål
1 fed hvidløg
1 spsk. smør
1 citron
2 håndfulde valnødder
Mozzarella

Rens rosenkålene ved at fjerne de yderste blade og vask selve kålene godt.  Kog kålene i ca. 7-9 minutter. Skær hvidløget i skiver og varm dem kort op i smørret i en gryde. De bliver hurtigt branket, så hold øje. Tilsæt saft fra en halv citron og kom de kogte rosenkål i gryden. Rør rundt og varm igennem. Bland valnødderne i og server med mozzarella.




Jeg havde ellers glædet mig til at vise billeder af min nye skønhed, men mit held med heste er åbenbart ikke slut endnu. Jeg fik den nye hjem sidste lørdag og allerede torsdag havde jeg dyrlæge ude, da han ikke vil spise hans hø. Det mærkelige er at han gerne spiser alt andet, bare ikke hø og wrap. Det er lidt den forkerte årstid at have dette problem, da 90% af hans ædelse er hø og wrap pt., nu hvor græsset er sluppet op.
Der er ikke sket bedring endnu, så jeg vil ikke vise ham frem endnu, hvis nu det ender på en kedelig måde.
God mandag!

1 kommentar:

  1. Mmh, det lyder godt og enkelt - må altså få lavet rosenkål en dag - elsker alt kål, så er jeg sikker på, jeg også ville være fan af dem.

    - Anne

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget