tirsdag den 17. september 2013

På rette vej - måske


Så er lykken vist ved at vende...

Der skulle tages hurtige beslutninger herhjemme i sidste weekend. Laban skulle leve og jeg skulle finde en ny ridehest. Karla blev derfor sat til salg og der kom så mange henvendelser at jeg slet ikke kunne følge med. Det betød heldigvis også at vi som sælger, kunne vælge og vrage blandt købere og jeg tror og håber vi fandt de helt rigtige, som vil bruge hende til hyggeridning samt ture på stranden. Handlen gik hurtigt så Karla blev lørdag morgen afhentet og jeg måtte igen finde en løsning, da jeg endnu ikke har fundet min nye drømmehest (.....).

Heldigvis er jeg bevilliget med en helt fantastisk veninde, som selvom hun har været uheldig hesteejer de sidste uger, var så sød at låne mig hendes gamle pony som Laban nu står og hygger med herhjemme.

I fredags var vi i Sønderjylland, da vi skulle til fødselsdag ved svogeren og på vejen skulle vi selvfølgelig lige stoppe i Rødekro og se på hest. Sikke en oplevelse! Familien+svigerfamilien havde ikke mindre end 18 haflingere og da det jo var Sønderjylland var alt til salg for den rette pris :)

Jeg faldt pladask for en lækker 7 års vallak og tænkte at denne gang skulle jeg ikke tøve så sagde straks "ja tak". Desværre var netop denne hest 'reserveret' til en anden, hvilket jo bare var typisk. Derfor glemte jeg ham faktisk lidt, men igår morges ringede sælger og sagde at han var min. HURRA!!

Denne gang vil jeg være helt sikker, så jeg bad om et dyrlægetjek, som forsikringen skal bruge. Det ordnede sælger samme formiddag - hvis han var ren kunne han leveres sammen dag. Så kom det længe ventede svar endelig. Det var både godt og skidt. Han var helt ren og rask, men der var desværre en hovbyld som resultat af en sko som trykkede, hvilket gjorde han var halt. For pokker! Nu er der bestilt dyrlæge til på næste mandag og så krydser vi fingre for at alt går glat!

Ja, undskyld. Det blev endnu et hesteindlæg, men det er det som tager meget tid nu og fylder i tankerne.
Der er faktisk blevet lavet mad - rigtig mad - herhjemme idag, så madindlæggene er på vej!

1 kommentar:

  1. Hvorfor dog undskylde for, at du skriver om din store passion? :-) Din blog hedder Livet i Rebelsig og omhandler dit og Jeres liv - ikke kun mad, så mon ikke vi - dine læsere - synes om at følge hverdagen hos Jer og de tanker, I går med, også når disse ikke omhandler mad? ;-)

    Det lyder til, at heldet er ved at vende og tillykke med det. Jeg krydser fingre for en god tilbagemelding fra dyrlægen.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget