søndag den 25. august 2013

Pizza Bianco


Vi får meget sjældent take-away-pizza her i Rebelsig. Det er ikke fordi vi skal spille hellige og sige vi altid laver mad selv, men vi er bare ikke gode til pizza udefra på grund af flere faktorer:

1. Vi har langt til et pizzaria fra Rebelsig, så det er ikke fastfood for os
2. Jeg er fuldstændig idiot til at vælge fra et menukort især på et pizzaria, hvor der både er pizza, durüm, pita, pasta, osv. osv.
3. Jeg er ikke vild med ost og selvom jeg beder om "lidt" ost på pizzaen er det altid for meget alligevel
4. Tommi er 'meatlover' og vil gerne have alle slags kød, ekstra ost, dressing og bearnaise og ender altid med en pizza til langt over 100 kr. og det er jeg for nærig til.

Derfor laver vi helst pizza selv. Tommi er genial til at lave dej i fri hånd og efter vi fandt den hurtige pizzadej til hverdagsbrug, er det ikke sværere at lave end så meget andet mad.
Jeg skulle lave pizza til madpakker de sidste dage inden ferien og en af varianterne blev en pizza Bianco. De fleste kender nok pizza Bianca som er en pizza uden fyld men med olie, salt og evt. krydderier. Pizza Bianco er udbygget med kartoffelskiver og min version blev også med bacon og pesto.

Pizza Bianco
1 pizzadej
Basilikumpesto
Frisk mozzarella
Hvidløgs- eller chiliolie
Bacontern
Kartoffelskiver

For at der også skulle være noget efter Tommis hjerte blev der også lavet nogle pizzaer med diverse fyld fra køleskabet.


1 kommentar:

  1. Jeg foretrækker også hjemmelavede pizza - de andre er ofte for fede. Jeg har før prøvet med kartofler - det smager dejligt-
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget