tirsdag den 11. juni 2013

Wok med kalvestrimler


Ovenpå en uge med nem mad og mange grillpølser, trængte vi til en bunke vitaminer. Derfor blev aftensmaden en af dagene til en lækker wokgryde fyldt med grøntsager og lækkert kød.
Kalvestrimler er fra GrisOgKo og var simpelthen så dejligt. Tommi var også vild med det, selvom han så skeptisk ud da jeg forberedte grøntsagerne.
Der blev to store portioner og en lidt mindre, som passede til min madpakke.

Det smagte virkelig godt, så måske vi skal prøve at finde wokken frem lidt oftere.

3 portioner
300 g. kalve- eller oksestrimler
1 broccoli, i buketter
1 rød peberfrugt, i strimler
2 løg, grofthakket
1 squash, i strimler
150 g. babymajs
Olie til stegning
Soyasauce
Østersauce
Grøn karrypasta
1 håndfuld cashewsnødder
Salt og peber

Start med at stege løgene klare i olie. Brun kødet sammen med løg og tilsæt herefter grøntsagerne, undtagen babymajs. Ryst wokken under stegning så det bliver fordelt. Tilsæt efter 7-10 minutter grøn karrypasta, salt og peber samt soya- og østerssauce efter smag. Lad det koge op. Kom babymajs og cashewsnødder i, varm det igennem og server med ris eller nudler.



Vi er endelig ved at kunne følge med hverdagen igen. For mit vedkommende har det krævet at jeg har ændret nogle vaner og rutiner og på en måde optimeret min tid bedre. Jeg ved godt at jeg ikke må brokke mig over manglende tid når jeg ikke har børn. Men jeg synes nu alligevel at det kræver planlægning at arbejde fra 8-15.30, holde hus og have, ride heste næsten dagligt+pasning, lave mad, holde bloggen ved lige, være sammen med familie, handle ind, gå med hunden, være en sjov og spontan kæreste og samtidig sørger for at slappe af en gang imellem så man ikke får stress.
Bl.a. betyder de nye vaner og rutiner at jeg blogger inden aftensmaden og ordner vasketøj, støvsugning, osv. imens maden tilberedes. Med det resultat kan jeg ride efter aftensmaden og stadig nå i sofa og hygge med Tommi inden kl. 21.30.
Så vi ser ikke så meget tv og holder måske ikke så meget i hånd som tidligere, men så er kvaliteten til gengæld bedre - håbe i tv og krammene :)

God tirsdag aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget