fredag den 17. maj 2013

Nyt på boghylden: Børnenes køkken


Endnu en bog har fundet vej til Rebelsig. Denne gang sendt fra Politikens Forlag.

Idag udkommer Børnenes Køkken af Katrine Klinken nemlig!


Dette er en bog som passer perfekt ind på boghylden herhjemme! Jeg elsker børne-kogebøger. Det er simple opskrifter som ligner en million.
Dette er en ordentlig mobbedreng som indeholder over 300 opskrifter, så der er noget til alle. Bogen er inddelt i kapitler som f.eks.: 'smørrebrød, sandwich og toast', 'kød', 'madbrød, tærter og pizzaer' og 'snacks, slik og drikke' og hvert kapitel starter med at fortælle grundregler, f.eks. under 'brød og boller' beskrives der nogle faldgruber og svar på hvorfor brød f.eks. bliver kedeligt og tørt eller ikke hæver.


Dette er en bog som Tommi kan forstå. Beder jeg ham om forslag til aftensmad er ham tit mundlam fordi han ikke kan nævne noget på stående fod. I denne bog kan han slå op under 'fjerkræ' og nemt se ud fra de lækre billeder om det er noget han har lyst til.
Opskrifterne i bogen er delt op i tre kategorier: 'ret nem', 'lidt svær' og 'svær' og på den måde kan Tommi også nemt se hvilke opskrifter han kan ønske alt efter mit humør og overskud, ha ha :)


Når jeg skal have gæster laver jeg stort set altid 3-5 retter og med så mange bolde i luften kræves der planlægning. Nu er jeg jo liste-pige og Tommi er ved at få flip over mine lister overalt, men denne bog anerkender planlægningen og foreslår selv en tidslinje for at man har tingene klar på samme tid og så man husker alt - genialt!


Alt i alt er jeg vild med bogen og den får gode karakterer herhjemme! Prisen er 250 kr., hvilket kan være lidt dyrt for en kogebog. Men med over 300 opskrifter og billeder af stort set alle retter synes jeg faktisk at den er pengene værd! :)

Der er allerede sat post-its i ved de opskrifter der skal afprøves!



Jeg har faktisk allerede afprøvet en af opskrifterne, som var en succes og den får I i løbet af weekenden.

Nu står den på sofa efter en våd aften hvor vi var på Korskroen og se speedway :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget