lørdag den 4. maj 2013

London baby!


Jeg kom lørdag middag hjem efter en skøn tur til London, som var en fødselsdagsgave fra min storesøster da jeg fyldte 24 år i januar. Indlægget har været lidt undervejs, da jeg har skulle indhente min ferie både på hjemmefronten og på arbejdet.
Vi fik tømt tøjbutikken Primark og spist lækker mad og havde alt i alt en dejlig budgetvenlig tur, som jeg kun kan anbefale andre at efterligne :) Jeg påtænker ihvertfald at tage Tommi med derover til efteråret, medmindre det istedet bliver Berlin.

Vi tog afsted tidlig torsdag morgen og fløj med Ryanair fra Billund ved 7-tiden. Hver gang jeg har fløjet har det været med pladsbilletter, men da vi havde valgt nogle billige nogle foregik det sådan at man bare løb ind i flyet og satte sig hvor der nu var plads. Flyveturen tager ca. 1 time og 15 minutter og da det var så tidligt om morgenen sov både min søster og jeg hele vejen.
Velankommet til Stansted Lufthavn fik vi vores bagage og gik mod toget som fragtede os til Liverpool Street, hvor vi der skiftede til Underground og tog mod Marble Arch, som var den Underground-station som var nærmest hotellet.

Vi boede på Radisson Blu, Edwardian Sussex Hotel, som lå på en sidegade til Oxford Street. Oxford Street er en af de længste shoppinggader og bedst af alt, så lå Primark 500 meter fra hotellet. Hotellet var lækkert! Det var et lille værelse med to senge, smart-tv med internet, badeværelse med lækker bruser (og noget helt fantastisk shampoo+balsam) og køleskab samt safetyboks. Personalet var søde og hotellet får en stor anbefaling herfra!

Formålet med vores tur var shopping! Det betød at vi ikke rigtig så seværdigheder, da vi begge har været der tidligere. Vi tog dog forbi Madame Tussauds, som lå i gå-afstand fra hotellet. Her fik vi rigtig hilst på de kendte :) Vi var derhenne kort efter de åbnede (kl. 9) og det var ret så dumt. Vi stod i kø i halvanden time for at komme ind og da vi 2 timer senere kom ud var der nærmest ingen kø. Så det kan anbefales at gøre ved middagstid eller derefter.


Vi var også forbi M&Ms butikken som er en seværdighed. Det er dyrt derinde (2 pund pr. 100 g.), men det er fedt at kunne blande sin egen blanding af farver og fyld.




Jeg havde ikke medbragt mit store kamera, så tog lidt med mobilen. Vi fik nemlig noget ret godt mad på turen.
Første omgang morgenmad var på en lille café-agtig ting, hvor vi fik en traditionel english breakfest med spejlæg, baked beans, pølse, bacon, ristet toast, bagt tomat og de læker hash browns som er en rösti-lignende friturestegt ting af kartoffel og løg.


Frokost droppede vi og tog istedet forbi TopShop-butikken på Oxford Street. Ikke for at kigge på tøj, men fordi at der midt i butikken er en skøn lille cupcake-stand: Lola's cupcakes. Jeg fik en lækker banoffee med banan, vanilje og karamel og min søster har en kærlighed til red velvet. Der var ikke plads til at spise dem derinde, så vi smuglede dem med på Starbucks, hvor jeg fik en strawberry cream blend og min søster en chai latte.


 
 
Aftensmaden var bestemt hjemmefra. Loco Mexicano! Lækker lækker mexicansk restaurent. Det er normalt et sted hvor man får en drink inden maden, men det følte vi ikke for, så vi gik direkte til maden. Til forret delte vi en omgang nachoes med en fantastisk guacamole og salsa igennem lagene på chipsene (det må jeg kopiere)! De var pyntet med koriander, oliven, jalapenoes og tomater.
Til hovedret valgte jeg en 'chimichangas' som var en almindelig tortilla som var friturestegt. Den smagte godt, men blev meget fed fordi den både var friturestegt og fyldt med ost indeni. Serveret med de spicy ris og guacamole var det lækkert, men jeg havde ostesmag i munden resten af aftenen.
Min søster fik en almindelig tortilla med spicy beef og denne var super lækker! Priserne er bestemt også overkommelige.




Morgenmaden på dag 2 blev McD.! Vi havde gået forbi flere gange og set om morgenen og hele formiddag var der rigtig travlt og alle typer (fra bums til buisness) hentede morgenmad derinde. Vi fik en bagel med æg og bacon som smagte ganske fint med lidt ketchup i. Dertil hash browns og varm kakao.


Frokost denne gang blev på 'grill on the square', som lå et stenkast fra M&Ms butikken. Vi valgte en omgang fish n' chips som var lækker, men de moste ærter er ikke lige mig så dem fik de pænt tilbage. Det var et hyggeligt lille sted hvor vi kunne sidde udendørs under parasoler.



Om eftermiddagen gik vi forbi denne søde butik, hvor vi lige måtte ind forbi og smage lidt. Jeg fik 3 macarons (chokolade, pistacie og jordbær) og min søster en lille red velvet cupcake. Butikken var ganske lille og med 3-4 borde foran - en hyggelig lille oplevelse.



Aftensmaden blev indtaget sent og blev italiensk. Vi fandt Spaghetti House, som er et lidt finere spisested (hvilket betød at jeg ikke fik billeder...) og maden var lidt dyrere, men bestemt lækker! Jeg fik en pizza med 'honey-roasted ham', lidt ost (eget valg) og champignon og søsteren fik en pastaret med kylling, asparges og fløde.


Morgenmaden på 3. dagen blev på en af de mange Pret a Manger. Det er et lækkert koncept med friskbagt brød, hjemmelavet yoghurt, frisk frugt og drikkevarer. Vi valgte begge en lækker yoghurt med skøn sprød topping samme med en chokolade-croissant.


Vi var gået forbi KFC dagligt og jeg proklamerede hver gang at jeg ikke kunne fordrage det, grundet mindet om et stykke tørt, dyrt kylling for ca. 13 år siden i lufthavnen. Heldigvis fik min søster lokket mig til det og det var jo faktisk ret lækkert af friturestegt mad at være.
Vi fik hver en menu med 3 kyllingestykker, ½ majskolbe, pommes og nogle kyllinge-popcorn. Vi spiste langt fra op, men det mættede gevaldigt.


Den sidste gang aftensmad havde vi faktisk planlagt skulle være bøf da vores mor ville betale, he he. Men selvom vi ventede til efter kl. 20, var vi stadig ikke vildt sultne efter KFC.
Min søster kendte stedet Wasabi, som findes flere steder i London. Det er små steder, med 5-6 borde af havestol-kvalitet. Konceptet er bland-selv-sushi og så er der nogle varme retter. Jeg ELSKER laks+ris, så min boks indeholdte kun disse, hvorimod min søster var frisk og prøvede flere forskellige. Derudover fik vi tangsalat og bønner. I den store bøtte bagerst er der en omgang chicken curry med ris som var lidt stærk men rigtig lækker med ris til!



Puha, det blev et langt indlæg. Idag har stået på familiebesøg og planteindkøb. Sidstnævnte får I af se imorgen. Godnat :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget