onsdag den 8. maj 2013

Kammerjunker uden dikkedarer


Jeg har flere gange overvejet at bage mine egne kammerjunker, for jeg ved jo godt at dem man køber er fyldt med skidt og møg og en fandens masse kalorier. Disse er ikke sunde overhovedet, men de smager af noget mere og jeg ved hvad de indeholder.

Jeg havde egentlig planlagt at lave rigtige kammerjunker, hvor man bager dem, skære dem over halvvejs og bager dem færdig, men det var der ikke tid til, da jeg først kom hjem fra ridning kl. 19.30. Så det blev disse hurtige som smager rigtig godt. Jeg havde planer om at stikke dem ud i flotte forme, men havde ikke tålmodighed til at lade dejen hvile i køleskabet så det blev muligt.

Som med alle andre mørdeje kører jeg den sammen i Kenwood'en med K-spaden og den er sammenhængende og samler så det sidste i hånden.

Ca. 125 stk.
125 g. smør
50 g. sukker
1 stang vanilje - korn
1 tsk. kardemomme
1 æg
½ dl. mælk
1 tsk. bagepulver
250 g. mel

Bland smør med sukker, vaniljekorn og kardemomme. Tilsæt æg og mælk sammen med sigtet mel der er blandet med bagepulver. Saml dejen sammen og stil på køl i min. 30 minutter. Rul til kugler på størrelse med en lille valnød.
Kom dem på en beklædt bageplade og bag dem ved 175 grader i ca. 12 minutter.


 
 
I får en kærlig tanke hvis I finder to der er ens :) Ha ha, ingen tvivl om de er hjemmelavet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget