lørdag den 11. maj 2013

Hurtig pizzadej til hverdagen


Vi får næsten aldrig pizza udefra. Dels fordi de ofte er så dårlige og dels da jeg synes det hurtigt bliver dyrt når de også skal hentes og der er 10 km. hver vej.
Heldigvis er Tommi genial til at bage pizza efter vores smag og han gør det gladelig.

I går kom vi for sent i gang til at kunne lave en hævet dej og så var gode råd dyre. Jeg kom i tanke om et udklip om en hurtig pizzadej fra en reklame, så den blev hurtig rørt sammen og så var der faktisk hjemmebagt pizza på under en time. Dejen smagte selvfølgelig ikke om en langtidshævet med olivenolie, men den var lækkert og her dagen efter, er den fortsat god.
Vi kommer ofte til at overfylde vores pizzaer, hvilket ødelægger meget smag, så denne gang holdt vi os til de klassiske.

2 pizzabunde
8 g. gær
4 dl. vand
2 tsk. salt
Ca. 500 g. mel - jeg brugte halvt tipo 00 pizzamel og halvt hvedemel

Opløs gæren i lunken vand og tilsæt salt. Kom melet i lidt efter lidt til dejen er smidig og kan rulles ud.
Del dejen i 2 dele og rul ud og pizzabunde.

Jeg lavede en tomatsovs af hakket tomater, basilikum, lidt af min tomatpesto, hvidløg og oregano.
Fyldet blev hhv.:
- tomat, ost, skinke, frisk ananas i tern
- tomat, ost, pepperoni og æg

Tommi kom desuden frisk mozarella på halvdelen af begge pizzaer :)



Så er der serveret!

Dagen idag startede tidligt og har stået på praktiske gøremål. Det blev også til lidt ridning på Laban og hygge med Tommi.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget