søndag den 14. april 2013

Kyllingeoverlår med tjekkiske kartoffelpandekager


Kyllingeoverlår er ofte på tilbud og et billigt stykke kød. Jeg plejer bare at komme dem i ovnen med salt, men kiggede så inde på Rose Pultrys hjemmeside for inspiration til nye retter med lårene. Der var en udgave med karry og serveret med disse lækre kartoffelpandekager. Hold nu op de var gode og heldigvis blev der 4 store og 2 små, så der var til madpakkerne, hvor de blev 'serveret' med råkost.

Jeg havde planlagt at lave det mandag da jeg vidste Tommi ville komme sent hjem fordi han skulle lave bil. Men han kom tidligt, så han overtog madlavningen og jeg tog ud og lufte Laban. Tommi fulgte næsten opskriften, men med lidt ændringer får I hans version her

4 personer
4 kyllingeoverlår
Salt
Peber
Karry

Krydr lårene med krydderier og kom dem på en bageplade. Steg dem ved 200 grader i ca. 40 minutter.

1 kg. skrællede kartofler
125 g. mel
2 æg
4 tsk. salt
2 fed hvidløg
Olie til stegning

Riv kartoflerne på rivejern og drys melet over. Kom det i en skål sammen med de øvrige ingredienser og bland det til en sammenhængende masse.
Varm en pande op og steg  pandekager som normalt - de skal være tynde! Steg på begge sider.
Server med råkost.





2 kommentarer:

  1. Det her måltid er jo absolut genialt, super enkelt og enormt lækkert (:

    SvarSlet
  2. Nemlig :) Håber du får afprøvet pandekagerne, som er drønlækre!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget