søndag den 31. marts 2013

Påske cupcakes


Vi havde kun 1 påskefrokost i år og denne var ved svigermor. Den holdes normalt i campingvognen, men grundet vejret i år havde de lejet en hytte på Rømø hvor vi alle kunne mødes. Vi var egentligt inviteret til at overnatte og holde miniferie, men når man har dyr som ikke bare kan medbringes (hestene that is, Buddy er med overalt) så må man nøjes.
Det gjorde nu heller ikke noget, da vi lige har købt ny bil i form af en VW Touran med automatgear så det er en nydelse at køre bil nu.

Nå, men påskefrokosten. Jeg havde sagt jeg gerne ville medbringe lidt kage og denne gang slap jeg for selv at gå i tænkeboksen, for svigermor havde set nogle cupcakes i Familie Journalen som hun var vild efter at smage.
Disse små påske-kyllinger, som på en skala fra 1-10 lå på en 2'er over nemhed, var et farverigt indslag og smagen er også helt i top - hvis man vel og mærke kan lide kokos.

Jeg bagte dem i silikoneform og kom dem i papirsforme efter bagningen. I ugebladet foreslår de papaya som mund, men jeg knækkede bare hjørnerne af et par skiver pålægschokolade da jeg ikke gad handle for at lave dem.

Jeg ændrede også en del i opskriften, så her har I Rebelsigs påske-kyllinger

14 stk.
150 g. blødt smør
125 g. sukker
75 g. brun farin
3 stk. æg
1 tsk. vaniljesukker
150 g. mel
1 tsk. bagepulver

Pisk smør og sukker hvidt, tilsæt æggene et af gangen og pisk godt efter hvert æg. Bland mel med vanilje og bagepulver og kom det i sammen med brun farin. Pisk til en ensartet og glat dej. Fordel i muffinsforme. Bag dem i 13 minutter ved 200 grader.
Afkøl på en rist.

Frosting
150 g. flødeost
200 g. flormelis
150 g. kokosmel
1 tsk. gul frugtfarve
½ tsk. citronsaft

Pisk flødeost og flormelis glat og tilsæt farve, citron og kokos. Pisk til en tyk frosting. Fordel over de kolde muffins og pynt med sukkerkugler og evt. pålægschokolade.




Buddy var selvfølgelig med og han nød at løbe i klitterne da vi gik tur ned til stranden


Påskesøndag er brugt på rengøring og oprydning i køkkenet. Tommi er ude og kører mountainbike med en ven og jeg har fortalt Laban at han godt snart kan rejse sig, da den står på spring i aften


GOD PÅSKE TIL JER ALLE....

4 kommentarer:

  1. Uuuuum, de ser gode ud! :o)

    SvarSlet
  2. Sikke søde cupcakes. Min datter vil elske dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du komme igang. De er virkelig nemme at lave :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget