torsdag den 14. marts 2013

Frugtsalat med lakridsråcreme


Søndag eftermiddag opdagede jeg at frugtskålen bugnede og galiamelonen var tæt på skraldespanden. Smides ud skulle det ihvertfald ikke så jeg skær det ud til en hurtig omgang frugtsalat.

For noget tid siden så jeg ved KunsterKram at hun tilføjede lidt lakridspulver til hendes råcreme og det måtte prøves. Det smagte skønt og svagt af lakrids og sammen med lidt hakket mynte i frugten gav det en dejlig anerledes frisk smag :)

Råcreme til 2/3 portioner
1 bæger past. æggeblommer
1 spsk. sukker
1½ dl. piskefløde
Vaniljesukker
Lakridspulver

Pisk æggeblommer og sukker sammen til en skummende masse. Pisk fløden stiv i en anden skål og tilsæt vanilje og lakrids. Rør det sammen med æggeblandingen og smag til med lakrids.
Server over frugt med lidt hakket chokolade.

 
Da jeg var næsten færdig med min uddannelse gik jagten ind på at finde et job. Jeg var heldig og fik et skønt job i sygedagpengeafdelingen på et Jobcenter og jeg fik verdens bedste kollegaer. Jeg har været rigtig glad for det og det har været en tryghed at være fastansat. Efter 1½ år er jeg dog blevet lidt træt af køreturen på 45 minutter hver vej. Jeg ved godt at det ikke er meget i forhold til nogle andre, men da muligheden for det samme arbejde, blot i en kommune tættere på, bød sig var jeg ikke sen til at søge.
Efter 3 ansættelsessamtaler vandt jeg puljen og fik jobbet. Jeg starter 1. april og den kloge læser kan nok gætte at jeg har vidst dette før martsmåned, men det har været svært for mig at indstille mig på det, da jeg konstant tænker på ordlyden "Man ved hvad man har, men ikke hvad man får".
En god veninde fik mig dog overbevist om at jeg skal udfordre mig selv og komme ud af min comfortzone og hun har jo ret. Og en køretur på 12 minutter hver vej er jo bare perfekt!
Jeg glæder mig! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget