lørdag den 16. marts 2013

Arme riddere og en lykkelig mand


Lørdag startede tidligt herhjemme, da der skulle fodres heste og vi skulle have ryddet op da der kommer gæster til spisning i aften. Faktisk kommer der folk her hele dagen, ligesom igår, for når en mand får en ny grill er det åbenbart kutyme at hele vennekredsen kommer og kigger.

For det fik Tommi igår. Han havde ønsket sig penge til fødselsdagen forrig weekend og de blev brugt igår henne i Davidsen i Brørup. Gaven var en gasgrill. Tommi har den største Weber kul-grill, som han fik af min familie i svendegave og den er blevet godt udnyttet, men vi må bare indse at vi ikke orker at tænde op i den (og vente ½ time) når de bare er os to.




Jeg må indrømme jeg er imponeret. Godt nok hedder den ikke Weber, for dels har Weber ikke lavet sådan en stor og selvom de havde, så ville den koste alt alt for meget. Dette er en Outback Phoenix 6. Den har 6 brændere, hvoraf der er plader for nogle af dem, så man f.eks. kan lave spejlæg og lignende. Det bedste synes jeg dog er kogepladen/gasblus ved siden af, så kartoflerne kan koges ud på grillen - det er et helt udekøkken næsten.

Vi testede igår, da nogle var skeptiske over om kødet ville smage af gas, men jeg må sige det slet ikke er tilfældet. Det smager super og jeg er sikker på at vi vil få mange gode stunder sammen med den nye grill. Dog beholdes Weberen selvfølgelig til højtider, he he :)

Nå, men morgenmaden idag blev til french toast. Vi har ofte fået det på hoteller på ferie, men aldrig selv lavet det. Mums det er lækkert og super nemt at lave. Ny favorit er fundet og opskriften skal I ikke snydes for. Jeg kiggede på 4 forskellige og lavede en opskrift ud fra indholdet i køleskabet:

2 personer
4 skiver toastbrød
1 æg
½ dl. mælk
1 spsk. sirup eller honning
2 tsk. kanel
½ tsk. vaniljesukker

Pisk æg, mælk, sirup og krydderier sammen i en dyb tallerken. Del toastbrødsskiverne i trekanter og dyp dem ned i blandingen. Steg på en middelvarm pande med lidt smør til de er sprøde.
Server med lidt flormelis og frisk frugt.





2 kommentarer:

  1. Jeg skal snart hapse armeriddere - hold fast de ser lækre ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mm, det var så lækkert! Og nemt! Hi hi...

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget