torsdag den 7. februar 2013

Uldne kartofler - og verdens bedste kollegaer


Da jeg havde fødselsdag i sidste uge var vi jo i Østrig. Af mine forældre havde jeg fået ski og skistøvler, da det nu var mit 3. år på ski og det ikke kunne betale sig at leje udstyret mere. Min søster havde sendt et kort hvori hun gav mig en tur til London med hende til foråret. Tommi og jeg giver ikke rigtig hinanden gaver, da vi hellere vil bruge pengene sammen, men han inviterede mig på kaneturen på skiferien.
I Østrig havde min svoger heldigvis taget min gave med. Han er mejerist ved Arla og i julegave havde han fået bogen 'Aller tiders Karoline', som er dels en kogebog og dels en historiebog og ikke mindst en superlækker billedbog! Min svoger mente ikke han havde behov for den og ville bare have smidt den væk, men heldigvis stoppede svigermor ham og vupti, så havde han ordnet min fødselsdagsgave - hurra for 'genbrug'.

Bogen er skøn! Nogle af opskrifterne kender jeg jo fra Karoline bøgerne, men den er fyldt med MANGE nye og moderne opskrifter. Jeg faldt straks over denne opskrift som var lige til og smagte super godt!

Jeg serverede dem med kyllingebryster der var stegt i stegepose i ovnen med nogle gulerødder og noget marinade.

4 personer
1 kg. kartofler, skrællet og kogt al dente (ca. i 5 minutter ved fuld kog)
50 g. smør
2 fed hvidløg
Groft salt

Når kartoflerne er kogt i saltvand, hældes vandet fra og med en gaffel ridser man dem hele vejen rundt. Lav en hvidløgssmør ved at presse de fede hvidløg og røre sammen med blødt smør. Kom kartoflerne i et fad, fordel smørret over dem og drys med groft salt.
Bag kartoflerne ved 250 grader i ca. 30 minutter.

 

 
 
Samtidig har jeg verdens bedste kollegaer!! Sidste år var de skønne, men i år er endnu bedre!
 
 
 
Min ene kollega er fantastisk til at tegne og hun har her tegnet Laban og jeg blev sku' så rørt over tegningen og digtet at jeg var ved at tude! SÅ sødt! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget