tirsdag den 5. februar 2013

Perfekte pandekager


Hvem elsker ikke pandekager? Herhjemme er det et hit og hver gang jeg har lavet det gennem de sidste 3 år har jeg afprøvet nye opskrifter, men nu tror jeg at jeg har fundet opskriften på de perfekte pandekager!

Det er sammensætning af flere forskellige og måske findes den derude, men jeg vælger nu at kalde det min version:

8 pandekager
3 æg
3 dl. mælk
140 g. mel
2 spsk. sukker
Kornene fra ½ vaniljestang
1 tsk. kardemomme
3 spsk. øl
10 g. smør
Smør til stegning

Pisk alle ingredienserne sammen og stil på køl i 30 minutter. Smelt smør på panden og steg pandekagerne ved middelvarme.
Server med sukker, flormelis, is, syltetøj, bananskiver, osv. og i godt selskab!



Det var rigtig hårdt at starte på arbejde igen idag, for udover arbejdet have jeg også en masse praktisk jeg skulle ordne; bestille dankort til Tommi (da han havde mistet det i Østrig), bestille smed til hestene, bestille tandlæge til mig, bestille endnu en ejendomsmægler til at komme med tilbud og handle ind til fødselsdag i weekenden.

Aftensmaden idag var enebærgryde og aftenskaffen er fastelavnsboller, da jeg har lovet kollegaerne sidstnævnte imorgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget