onsdag den 13. februar 2013

Kartoffelvafler med fiskepynt


Forretten lørdag skulle egentlig have været disse laksetårn inde fra Marie. Men da jeg stod og rev kartoflerne kom jeg i tanke om nogle kartoffelvafler jeg lavede for 2 år siden som var rigtig lækre. Valget faldt på dem, men med inspiration fra Marie til 'fyld/pynt'.

De var en stor succes og de to som var til overs spiste Tommi til frokost dagen efter med almindelig pålæg på. Jeg skal jo prøve nye opskrifter af, så fandt en inde ved Klidmoster som ligner, men var anerledes og den var bestemt en succes og gæsterne var vilde med det lidt mere spændende kartoffel/brød.

7 vafler
700 g. skrællet kartoffel
2 finthakket løg
1½ dl. rasp
3 spsk. madolie
Salt og peber
Fedt til stegning

Riv kartoflerne og pres væsken ud af dem i en si eller et viskestykke. Bland alle ingredienserne sammen til en vaffeldej og lad den stå i køleskabet i 30 minutter. Varm vaffeljernet op og smør med fedtstof (jeg bruger en pensel). Kom dejen i og bag vaflerne til de er gyldne.
Jeg klippede kanterne af mine vafler så de var pænere.





2 kommentarer:

  1. Vaflerne ser super lækre ud, undre mig dog over hvordan 'dejen' hænger sammen? Er det væden fra kartoflerne der gør det? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise

      Ja, selvom kartoflerne er presset fri for væde klistre det stadig sammen og med olie og rasp i 'dejen' hænger det fint sammen.

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget