søndag den 9. december 2012

Jul i Flensborg


Lørdag smuttede vi til Flensborg for at se byen i julestemning. Vi havde talt om både Lübeck og Hamborg, men ville lige 'tjekke Flensborg ud' først. Og det fortrød vi ikke et sekund. Det var rigeligt til os og vi brugte 6 timer dernede, inkl. 1½ times grænseshopping.
Gågaden er rigtig hyggelig med små boder overalt med Jægertee, varm kakao, pølser, vafler, honninghjerter og alt muligt andet.

Vi tog hjemmefra kl. 09.30 og var hjemme i Rebelsig igen kl. 18.30 og så var vi godt brugte. Vi havde dog lovet både Tommis mor og mine forældre et besøg da der skulle uddeles adventsgaver. Afsted kom vi og da vi endelig lå i sengen ved midnatstid var vi godt brugte.









Søndag stod på juletræsfældning med et vennepar ude i Tommis farmors skov i nærheden. Tommi hentede et sidste weekend men det var for højt og grimt til at måtte komme indenfor. Så idag fandt vi et lidt mindre, som passer perfekt ind i stuen :)

Derudover fik jeg lavet dejen til julens småkager, som nu står i forrådskammeret og hygger til imorgen eller tirsdag.




Til aften var mine forældre ude og spise risengrød inden min far smutter ud og sejle i julen. Til dessert blev det frugtsalat fordi jeg havde købt en del frugt i Fleggaard igår :)
De er lige smuttet så nu står den på sofahygge med 5. sæson af The Mentalist....

4 kommentarer:

  1. Nej hvor ser det hyggeligt ud! Har aldrig prøvet julemarked i Tyskland, man kan se jeg er gået glip af noget :)

    Kan være jeg kan lokke min kæreste med på tur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du helt sikkert! :) Fra Gørding tog det os 5 kvarter at køre derned så det er vel 1½ time fra Esbjerg.

      Hvis kæresten er handymand, så kan I jo lige køre af ved Rødekro og gå forbi Biltema-butikken som netop er åbnet. Tag ikke fejl af navnet. De har en masse til bolig, køkken, udendørs, julepynt, osv. Rigtig fin butik. Tjek dem ud på biltema.dk - det er et besøg værd :)

      God dag!

      Slet
  2. Hej, det er et rigtig fint portræt af Julemarked i Flensborg.
    Vi bor i Harrislee, 5 km fra Flensborgs centrum.
    Vi syndes at det generelt er noget synd at ikke flere grænsehandlende tager et kik på downtown Flensborg, som har så meget at byde på, også udenfor juletiden.
    Se www.flensburg-tourismus.de/dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen :)

      Vi vil bestemt tage derned igen til foråret/sommer og besøg en af de hyggelige caféer vi mødte i december :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget