mandag den 26. november 2012

Konfekt #1 - Cornflaks-toppe


Tommi har i år talt om at hans mor altid lavede "cornflakes-toppe" til jul, da han var lille. Jeg er oprindeligt ude fra den anden ende af byen så jeg kendte ikke til fænomenet, men igår da han var ude og lave hans søsters bil ville jeg overraske ham og efter en søgning på nettet grinede jeg lidt og gik i køkkenet. Cornflakes-toppe er åbenbart bare cornflakes som er dyppet i smeltet chokolade.
Jeg tilsatte lidt appelsinjuice for mere frisk smag og de er godkendt af både Tommi og hans svoger, så I får opskriften.

Ca. 30 toppe
4 håndfulde cornflakes
100 g. chokolade
1-2 tsk. appelsinjuice

Smelt chokoladen over vandbad, lad den dampe af i 2 minutter og kom så cornflakesene i og rør godt rundt. Når chokoladen er fordelt kommes lidt appelsinjuice i og der røres godt igen. Hvis der er mere chokolade tilsættes blot flere cornflakes. Sæt dem i toppe på bagepapir med en ske og kom den i køleskabet i 1 time og server!
Opbevar i køleskabet i en lufttæt dåse.



 
Jeg fik også lavet en anden konfekt ting, men den får I imorgen.
 
Mandag var lidt en træls dag på arbejde, men heldigvis har jeg verdens bedste kæreste som i telefonen kunne høre jeg var lidt træt så han købte en lille gave med hjem til mig :)
 
 
Aftensmaden stod på medister med brunede kartofler og grønlangkål hvilket jo altid er et hit!
 
 
Nu står den på planlægning af madplan og sofahygge. God mandag!

2 kommentarer:

  1. Ej hvor sødt lige at tænke du kunne have brug for en lille gave ovenpå en hård dag :) Og at han blev forkælet med konfekt og julemad ... dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanne

      Ja, det var skønt. Så kan jeg kigge på armbåndet hver gang det er lidt hårdt på arbejde :) Hi hi, han er helt vild med de cornflakestoppe og når de var SÅ nemme så må jeg hellere lave en portion mere inden jul :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget