søndag den 4. november 2012

Klip fra weekenden


Fredagen faldt juleøllen jo og vi skulle have været til Ribe og se en vens nye hus og så ind i byen og smage en enkelt eller to. Men efter et møde på arbejde fik jeg det rigtig skidt og endte med at tage hjem og lægge på sofaen indtil Tommi kom hjem og vækkede mig. Tommi gik ud med vennerne og fangede lidt sne imens jeg brugte aftenen på sofaen så jeg kunne blive rask til næste dag.

Lørdag gik turen nemlig til en rundtur i sønderjylland.

Jeg havde hørt om et julemarked på Gram Slot som selvfølgelig skulle besøges. Vi kom først derned til middagstid hvor regnen silede ned, hvilket ødelagde hele markedet, da man skulle gå rundt mellem bygningerne/staldene. Entréprisen var 75 kr. pr. næse og vi endte med at bruge max. 30 minutter der uden at bruge en eneste krone udover entréen. Udstillerene var mest håndarbejde og det siger mig simpelthen intet, så blev lidt skuffet over det.

Heldigvis havde vi en anden ting på køreplanen, når nu vi var dernede: Biltema havde nemlig netop åbnet en ny butik i Rødekro som skulle besøges. Tag ikke fejl af navnet! Butikken indeholder ALT - næsten. Ihvertfald nok til at underholde os i et par timer. Udover bilting/reservedele/værktøj er der nemlig også heste/hundeting, fritidsudstyr, camping, køkkenting, julepynt og og og og...

Herefter var turen egentlig slut, men da vi var så tæt på grænsen foreslog Tommi at vi lige kørte ned forbi - bare fordi.. Jeg har ikke været i butikken Citti siden jeg var 8-10 år, så det var en ret vild oplevelse at komme derind igen. Det er ikke en grænseshop som Fleggaard/Calle, men mere en blanding af Metro og Bilka. Der er simpelthen alt indenfor dagligvare!

Vi endte ikke ud med så meget, men til gengæld nogle gode ting og vil da lige dele med jer hvorfor det er en god idé at medbringe køletasken


½ liter piskefløde: 6 kr.
Spand med yoghurt: 9 kr.
Ricotta - 250 g.: 8 kr.
Mascarpone - 500 g.: 22 kr.
Hytteost - 250 g.: 5 kr.
Friskost - 500 g.: 11 kr.
Lækre små yoghurt: 3,50 kr.


Ladyfingers - 500 g.: 15 kr.
Sprayfedt - kæmpeflaske: 21 kr.
Fine krymmelkugler: 11 kr.


Morgenmad (smager præcis som chocopops) - 750 g.: 12 kr
Fint pasta - 500 g.: 12 kr.

Vi endte med at spise aftensmad i form af curry-würst mit pommes dernede - mums! Vel hjemme smuttede vi ud til svigermekanikkens spabad, da de var i sommerhus og ikke selv fik det brugt netop denne dag. Dejlig afslutning på en skøn dag!


Søndag stod jo på Hubertusjagt. Desværre havde jeg ikke mulighed for at komme over i Dyrparken, så jeg måtte hive Tommi med ud til en lille lokal jagt med 25 deltagere. Det foregik på stubmarker og på trods af manglende vandgrav blev de rigeligt møget til og der var traditionens tro også nogle som tog et styrt - men heldigvis uden at komme til skade.

Nu står den på sofahygge og så kalder sengen vist :)

Håber I alle har haft en god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget