torsdag den 25. oktober 2012

Tupperware

Min svigerinde spurgte for en uges tid siden om jeg ville med til Tupperware-party. Jeg har været dette 2 gange i mit liv og er endt med en tom pung begge gange.
Første gang købte jeg alt muligt ubrugeligt pjat, men sidste gang (2010) nøjes jeg med 2 ting. En stor madkasse med udluftning og nedenstående.


En kande med mål i, som samtidig kan tåle at komme både i mikroovnen og i fryseren. Den er simpelthen genial fordi der er låg på. Låget gør at fedt ikke sprøjter når jeg f.eks. smelter smør/margarine og fordi kanden kan holde til høje temperaturer er den velegnet til at lave pulversauce (sikke et fy-ord her i blogland...) i. Jeg spiser ikke bearnaise, men Tommi er ret glad for Knorrs udgave. I denne kande kommer man bare pulver og mælk i og vupti så er der sauce der smager præcis som i en gryde.

Dette er desværre alt hvad jeg har at sige idag. Torsdag betyder jo lang dag, så jeg vil nu smutte i sofaen med Tommi og Buddy og slappe af.

God torsdag!

2 kommentarer:

  1. riste bacon enten i tern eller skiver. kom 250 gr. bacontern i denne røde kande og låg på så i micro ovn på 800W i ca 4 min. hæld væske fra rør rundt i gen i micro nogle min. rør rundt - det gentages til bacon er sprød.
    Dessert chokolade kage: smelt i micro kanden v.600W 200 gr. sukker, 2oo gr. smør, 200 gr, mørk chokolade, det afkøles og der i røres 6 æg, et ad gangen men pas på det ikke er for varmt og så 2 spsk mel røres i. det hældes i en springform med bagepapir bages i ovn ved 175 grader i ca 35 minutter. køles let og serveres med softice eller is. så bliver du vild med tupper ware.

    SvarSlet
  2. I denne microkande kommes 250 gr bacon i tern 4 min i micro ovn ved 800 W hæld væske fra, rør rundt igen i micro ovn nogle min. rør rundt det gentages til bacon er sprød.

    Dessert chokolade kage: i micro wawe kanden kommes :
    200 gr. sukker, 200 gr. smør, 200 gr. mørk chokolade det smeltes ived 600 W. Afkøles og 6 æg røres i et ad gangen samt 2 spsk. mel røres i. massen hældes i en springform med bage papir og bages i ovn ved 175 grader i ca 35 min.
    Køles lidt og serveres med softice eller is. kan drysses med flormelis. der er mange muligheder med tupper ware.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget