mandag den 8. oktober 2012

Squash pizza med 3 slags ost


Jeg havde set denne pizza-agtige ret inde ved Birthe og faldt for den da jeg også havde en squash liggende i køleskabet.
Tommi var noget skeptisk overfor at der skulle squash i hans pizza og at det ikke kunne laves som deep-pan som han elsker.
Men da han så osten og pepperonien kom han lidt ovenpå igen og det røg skam også fint ned så der blev ryddet formen.

Birthe bruger mozarella, cheddar og parmesan, men jeg faldt over et halvt kg. emmentaler nede over grænsen, så byttede parmesanen ud med denne. Ikke noget dårligt byt!

Min version lyder derfor således:

1 springform (2-3 personer)
1 squash
1 tsk. salt
2 æg
1 kugle mozarella
1 dl. cheddar
1 dl. emmentaler
Tomatsauce (jeg havde en flaske fra Kvickly liggende)
Champignon
Pepperoni
Skinketern
Tørrede basilikum
Chiliflager

Riv squashen, bland den med salt og kom det i en sigte. Lad det stå i ca. 15 minutter. Vrid så det sidste væde fra massen og bland det med æg og de tre slags oste (gem 1 håndfuld af den blandende ost). Kom massen i en smurt form og bag bunden ved 200 grader i 20 minutter.
Tag ud, fordel tomatsauce, det gemte ost og din topping på bunden. Bag pizzaen i yderligere 10-12 minutter. Tag den ud og lad sætte sig i 5 minutter inden den servers.




 
Mandagen skulle være brugt på at ride Laban, men nøj det bliver hurtigt mørkt nu, så jeg nåede det ikke idag.
Derimod hyggede jeg lidt i køkkenet med chokolade, fløde, kiks og nødder... Mere om dette i løbet af ugen...
 
God mandag - håber den har været god!


5 kommentarer:

  1. Der kører en squashkonkurrence lige nu (ccc), så måske skulle du smide den her opskrift ind? Det ser i hvert fald spændende ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina.

      Ja, har godt set det, men tænker når nu jeg bare har kopieret den vil jeg ikke 'tage æren' for den :)

      Hilsen Maj-Britt

      Slet
    2. Jeg synes, det er okay at deltage alligevel :) Folk deltager da glædeligt med Karoline-opskrifter og den slags. Man skal bare have afprøvet den. Nu er det så for sent, men jeg synes, det er okay også en anden gang :)

      Slet
  2. Muums, pizza er bare såå godt! Har faktisk en squash, måske det var værd at prøve :)

    Lise
    http://lisepaasu.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja enten det eller en lækker squashkage - det planlægger jeg at lave indenfor den nærmeste fremtid da jeg også har en liggende :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget