onsdag den 3. oktober 2012

Bagt butternut squash med mandler og feta

 

Jeg købte i lørdag en smuk Butternut Squash uden at vide hvad den skulle bruges til. Jeg kunne simpelthen ikke stå for den sjove grøntsag og så til 14 kr.

Efter lidt kiggen rundt på nettet landede jeg hos Anne-Kathrine som havde lavet en spændende omgang tilbehør med et hokkaidogræskar. Jeg afprøvede med butternut squash og det var rigtig lækkert!

2/3 personer
½ butternut squash
Lidt olie
1 tsk. timian
1 tsk. rosmarin
½ tsk. chili
1 håndfuld mandler
Salt og peber
Feta

Skær butternutten i tern - behold bare skællen på hvis du vasker den godt. Kom ternene i en pose med olie, krydderierne og grofthakkede mandler. Ryst rundt rundt så alle ternene bliver smurt ind. Lad dem ligge i posen i en times tid og kom dem så i et fad og bag det ved 200 grader i ca. 30 minutter til ternene er møre. Tag ud og smuldr feta ovenpå.






2 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt - jeg vil prøve i aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte rigtig godt så god fornøjelse :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget