torsdag den 4. oktober 2012

Baconruller på kartoffel/porrebund


Onsdag aften skulle jeg have været til undervisning på Laban. Vi rider i en ridehal 1,5 km. væk fra os, så jeg plejer at ride ham derop og hjem. Men med det vejr der var onsdag eftermiddag turde jeg simpelthen ikke ride oppe ved hovedvejen for når de der skybrud kommer kan man nemt overse noget ude i rabatten.
Heldigvis var min underviser heller ikke meget for at komme idag så det blev rykket til weekenden.

Men så havde jeg pludselig tid til selv at lave mad, hvilket jeg tror Tommi satte pris på da han var træt efter arbejde.

Disse baconruller fandt jeg hos Miss Jeanett for godt 6 måneder siden. Som skrevet tidligere er nye farsretter altid velkomne herhjemme da Tommi foretrækker hakket kød fremfor steg og lignende. Jeg smed lidt havregryn i farsen, hvilket kun gjorde den lækker...

4-6 personer
1,5 kg. kartofler
2 porrer
2 dl. vand
2 boullionterninger (grøntsags)
500 g. hakket svinekød
2½ dl. piskefløde
1 æg
3 spsk. havregryn
Salt og peber

Skræl kartoflerne og skær dem i skiver. Skær porrerne i skiver og kom begge grøntsager i et fad sammen med vand og boullionterningerne. Kom fadet i ovnen i ca. 30 minutter ved 200 grader.
Lav imens rullerne ved at blande kødet med æg, 2 spsk. fløde, havregryn, salt og peber. Form til ruller (jeg fik 6 af portionen) og vikl baconskiver rundt om dem.
Når grøntsagerne har været i ovnen i 30 minutter lægges rullerne ovenpå og resten af fløden hældes ved. Kom fadet i ovnen igen i yderligere 30 minutter.
Server med salat og brød.




7 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud! Helt klart en opskrift der skal afprøves :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, nærmest små forloren hare-brød :)

      Slet
  2. Opskriften blev afprøvet igår og smagte ganske udemærket :)

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at smage Det står i ovnen nu og både mand og børn syntes det dufter godt :-)

    SvarSlet
  4. Glæder mig til at smage Står i ovnen nu. Både mand og børn syntes det dufter godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla

      Jeg håber det smagte hele familien :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget