onsdag den 12. september 2012

Tommis scoreret - Pasta med kødboller og tomatsauce


Onsdag er min fridag fra køkkenet. Onsdag er nemlig dagen hvor jeg får undervisning på Laban og derfor er det Tommi som laver mad. De andre onsdage har det været ret simpelt mad, men idag fik han frie hænder med en pakke hakket svinekød.

Da jeg havde sadlet Laban af og kom ind duftede hele huset af persille, løg og hvidløg. Mums! Efter et varmt mad var det ubeskrivelig dejligt bare at kunne sætte sig til (sofa...)bordet og spise lækker mad. For denne tomatsauce var simpelthen SÅ lækker - kødbollerne var også gode, men jeg synes hurtigt man får meget fars ved at spise mere end to stk.

Tommi vil gerne dele hans opskrift, så den får I her:

4 personer
500 g. hakket svinekød
½ bundt persille
2 fed hvidløg
1 dl. rasp
1 æg
1 lille dåse tomatpuré
Salt og peber
1 tsk. paprika

1 dåse hakkede tomater
1 fed hvidløg
1 hakket løg
3 spsk. olivenolie
1 spsk. basilikum

Hak hvidløg og persille og bland det sammen med de resterende ingredienser til kødbollerne. Rør det sammen til en ensartet fars. Form til kødboller (Tommi fik ca. 16 stk.) og kom den på en bageplade med bagepapir. Bag bollerne ved 190 grader i ca. 12 minutter.
Imens laves tomatsaucen. Brun det hakkede løg i en gryde og tilsæt de øvrige ingredienser imens saucen koges op i ca. 5-7 minutter.
Server med kogt pasta og nyd!

5 kommentarer:

  1. Uhm hvor ser det herligt ud :) Jeg elsker også pasta med kødboller!
    Jeg plejer dog bare at lave mine meget små også lade dem dumpe ned i tomatsaucen og koge i den istedet for at putte dem i ovnen - det er også en "doven" ting, alt i en gryde, hæ hæ...

    - Maj :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ret vild med at have det skilt af - er lidt OCD-agtig på det plan, men ja, har også lavet det som 'alt i en gryde' og det var lækkert og nemt!

      Slet
  2. Lækkert :) Helt klart en ret jeg vil lave når vi får køkken igen

    SvarSlet
  3. Uhm.. Det ser godt ud ! Har aldrig nogle gode idéer at bruge svinekød til! Det er helt klart det der skal laves til i morgen :D

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget