tirsdag den 18. september 2012

Spaghetti carbonara med æg/uden fløde


I sidste uge stod den på spaghetti carbonara. Det er faktisk en ret jeg ofte fik med hjem da jeg arbejde på pizzeria, men som jeg aldrig selv har lavet.
Jeg fandt inspiration fra flere hjemmesider og synes at resultatet blev ret godt, men det er ikke en særlig stor portion man kan spise, da det (på trods af manglende fløde) er lidt en fed ret.

2 portioner
1 bakke bacon i skiver
2 fed hvidløg, hakket/presset
1 alm. løg, hakket fint
2 æg
1½ dl. mælk
50/100 g. ost (efter smag)
Salt og peber
Spaghetti, kogt al dente

Steg baconen sprød på en pande/i ovnen og læg det på køkkenrulle. Kog imens spaghettien (kom lidt olie i vandet). På panden steges løg og hvidløg i baconfedtet til de er klare. Bland æg, mælk, ost, salt og peber sammen i en skål. Hæld vandet fra spaghettien, kom det tilbage i gryden og hæld æggemassen over sammen med løgblandingen. Rør rundt under middelvarme til konsistensen er rigtig. Server med baconskiverne og peber på - mums!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget