tirsdag den 4. september 2012

Røde pølsehorn


Søndag skulle der tænkes på madpakker til den kommende uge. Pølsehorn er jo en klassisker som er så nem at lave og nu var det tid igen. Jeg er dog lidt i et dilemma når det kommer til pølsehornsbagning. På den ene side vil jeg vildt gerne have ketchup indeni, men på den anden side ved jeg bare at det vælter ud fra dem og er spild af lækker Heinz.
Så denne gang prøvede jeg at komme en lille dåse tomatpuré i dejen for at opnå en eftersmag af tomat. Dette var et skrift på vejen. De tog en del farve og gav en smule smag - man skulle stadig dyppe dem i ketchup ved spisning.

Denne gang købte jeg 'pølsehorrnspølser' fra Føtex og ikke Fakta, som ellers er mine favoritter. Disse fra Føtex var også rigtig gode - 12 stk. til 17,95,-

22 stk.
50 g. gær
2 dl. lunken vand
1 tsk. salt
1 lille dåse tomatpuré
75 g. margarine (ikke smeltet)
1 æg (gem lidt til at piske med)
1½ dl. yoghurt naturel
Ca. 800 g. mel
22 pølser

Opløs gæren i det lunke vand. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt sammen. Lad den hæve i ca. 1 time. Form til pølsehorn og lad dem efterhæve i ca. 20 minutter mens ovnen bliver varm. Pensl med sammenpisket æg og bag hornene ved 200 grader i ca. 18 minutter.
Afkøl på en bagerist og server med Heinz-ketchup :)



3 kommentarer:

  1. Ihh sikke nogle fine pølsehorn! Jeg plejer at smøre et lille lag ketchup på dejen, og det plejer at fungere fint uden at det vælter ud af dem ;)

    - Maj :D

    SvarSlet
  2. Hvis du blander kartoffelmel i ketchuppen, render den ingen steder. 1½ tsk kartoffelmel til ca 1 dl. ketchup plejer jeg at bruge - det virker fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet :) Det vil jeg afprøve! God weekend.

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget