onsdag den 19. september 2012

Ovnbagte rødbeder


Til Food Festival faldt jeg over nogle smukke rødbeder - både disse bolcherødbeder og nogle smukke gul-stribede. Sammen sted havde de nogle blå kartofler som jeg ikke kunne stå for. Prisen var god, da det hele var økologisk.

Jeg havde store planer med dem, men da de havde ligget i næsten en uge kunne jeg godt se at det var op over og så endte det bare med den første den bedste måde. Aftensmaden stod på medister, så kartofler blev blot kogt som almindelige og rødbeder blev smidt i ovnen. Sidstnævnte er bestemt ikke noget jeg fortryder, for de smukke rødbeder blev rigtig lækre.

So simple:

Rødbeder
Olivenolie
Citronsaft
Salt

Skær rødbederne i tynde skiver - kom dem  på en bageplade. Pensl/spray med olivenolie og citronsaft og drys med salt. Bag rødbederne ca. 10 minutter (alt efter tykkelse) ved 200 grader.
Server!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget