søndag den 16. september 2012

Den roterende kylling igen - nu med hokkaidoguf til


Vi er jo helt vilde med vores ny ovn og især de roterende grillspyd. Så da vi skulle have gæster den anden dag var der ingen tvivl om hvad menuen stod på! De havde endda en bbqkylling liggende i køleskabet, så jeg skulle bare stå for tilbehøret.
Sidst vi lavede det blev kartoflerne nedenunder kyllingen fantastiske, så det var et must igen. Derudover havde jeg et hokkaidogræskar stående og efter lidt søgen fandt jeg på blot at skære det i skiver og bage dem som pommes.

6 personer
1 hokkaidogræskar
Olie
Tørret chili
Salt

Skræl græskaret og skær det i tynde skiver. Fordel på en bageplade, pensl med olie og drys med lidt chili og salt. Steg fritterne i ovnen ved 215 grader i ca. 25 minutter.
Server og nyd smagen af græskar og chili :)

 

Denne weekend har brugt på svogers fødselsdag, heste-messe hele lørdag, oprydning i huset, tur på genbrug, Tommi til oktoberfest og nu er der sofahygge/aftensmad på programmet inden jeg skal med en veninde over og ride.

God søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget