mandag den 13. august 2012

Frugtmuffins med krydderier


I sidste uge blev disse 'tøm-frugtskåle-muffins' bagt i mit køkken. Jeg lod en standard muffinopskrift og tilsatte det frugt jeg havde sammen med nogle lækre krydderier, som rigtig gav muffinsene smag. Lækker opskrift og den kan varieres med andre slags frugt.

12 stk.
250 g. mel
2 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 tsk. kanel
½ tsk. ingefær, stødt
½ tsk. muskatnød, stødt
½ tsk. nelliker, stødt
2 appelsiner - saft og kød
2 bløde bananer
200 g. margarine
250 g. sukker
1 æg

Bland alle de tørre ingredienser sammen i en skål. I en anden røres sukker og margarine sammen til det er luftigt. Tilsæt ægget og rør godt igennem. Kom de tørre ingredienser i skiftevis med frugten. Rør grundigt så ingredienserne bliver fordelt. Fordel dejen i muffinsforme (jeg bagte mine i silikoneforme og kom dem bagefter over i fine papirforme).
Bag muffinsene i ovnen ved 180 grader i ca. 20-25 minutter til de er færdige.
Da mine var helt kolde pyntede jeg nogle af dem med en glasur lavet af flødeost, smør, flormelis, appelsinsaft og lidt frugtfarve. Min blev dog ikke fast nok, hvorfor den gled lidt af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget