lørdag den 9. juni 2012

Slotsbazar på Koldinghus



Lørdagen startede med at jeg vågnede tidligt og gik igang med vasketøjet, men vejret og Tommis snorken indbød til at ligge sig tilbage under dynen og læse i en times tid.

Herefter gik turen til Bramming hvor Tommi skulle udforske en mountainbike-rute og jeg havde nogle ærinder at klare. Frokosten var ved svigermor.
Bagefter tog vi turen til Kolding for at besøge slotsbazaren som jeg havde set skilte på overalt i Kolding de seneste 14 dage. Det er en del af shopping-bazar-konceptet, som jeg jo har besøgt i Esbjerg tidligere.

Listen over udstillere var mest tøj og børn, men der var også mad/drikke og skønhed og udstillere i mad-afsnittet lovede godt.

Flere af dem genkendte jeg fra tidligere bazarer, f.eks. Læsø salt-manden. Men der var også nye, bl.a.: La Petite Provence - eller i daglige tale Danmarks Franske Oase.


Der var fyldt af lækre ting og jeg kunne have købt mig fattig i hendes lækre specialiteter lige fra kiks til chokoladevin.

Jeg beherskede mig og købte et glas med tørrede jordbær og en lille flaske af rødvinen med chokoladesmag.


Jeg fik en lille smagsprøve ved standen og jeg var helt solgt! Jeg er ikke den store rødvinsdrikker, men for pokker denne var lækker, da chokoladen tog den syrlige smag og denne derfor er mere tyk i munden og cremet. RIGTIG lækker!


Det eneste der irreterede mig var at jeg ikke fik købt en flaske af hvidvinen :(


Imorgen skal vi til fødselsdag ved (hold nu fast): Tommis mors, nye mands, forældre :) Det foregår i en legepark da vi bliver hele familien og jeg har lovet at bage nogle kager dertil, men der skal jo også en lille gave til. Vi ville have fundet noget creme eller lignende, men det var ikke muligt så vi landede ved PR Chokolades stand.
PR Chokolade ligger (ligesom La Petite Provence) i Kolding og jeg har kun hørt godt om deres produkter gennem kollegaer. De havde alverdens lækkerier og er glad for at dele smagsprøver ud, he he. Vi endte med at købe to store poser chokolader til 150 kr., så fødselaren får den ene og vi selv beholder den anden.


Derudover fik vi lavet disse to marcipanhjerter til fødselaren og hende mand :)


På hjemvejen fra bazaren kørte vi forbi Bilka og tog 2 lune frikadeller og friskbagt rugbrød med hjem, som måtte udgøre aftensmaden ;)

Hold da op - har brugt over en time på dette indlæg på grund af fodbold og speedway, da det åbenbart er sportslørdag herhjemme.

God weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget