søndag den 17. juni 2012

Frisk spinat som flødestuvet


I foråret byggede Tommi og jeg et højbed som jeg kunne plante lidt i. Jeg har ingen forstand på det, men en sød dame i Skads Blomstercenter guidede mig til at 'for-spirer' tingene i udestuen inden det blev plantet ud. I for-spirer-kassen var der plads til 30 forskellige ting så jeg kom 30 forskellige ting i hullerne - og plantede 30 forskellige ting ud i et højbed som åbenbart var beregnet til max. 10 ting. Nå, men det er endt med nogle lidt mærkelige ting, men spinatten var en kæmpesucces. KÆMPE-succes. Troede sku det var Maj-Britt og bønnestagen til sidst for den voksede og voksede og overskyggede alt andet i bedet. Så den måtte op! Det blev til 3 store poser med frisk spinat hvoraf 2 af dem er kommet i fryseren. Den sidste pose endte som flødestuvede spinat i en nem udgave..
2 personer
400 g. frisk spinat
250 ml. madlavningsfløde
Revet muskatnød
Salt og peber
Kom det hele i en gryde og varm det op. Smag til med salt, peber og muskatnød.

Vi fik det til restemad som bestod af nye kartofler og lidt ristet serranoskinke - mums!

2 kommentarer:

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget