lørdag den 16. juni 2012

Chocolate chip kage


En anden af de kager jeg havde med til udflugten i søndags var denne lækre chocolate chip kage. Den smagte super godt, men desværre blev den tør allerede dagen efter. Så jeg vil anbefale at bage en lille portion af den, for smagen fra den friskbagt opvejer at den bliver tør dagen efter.

Opskriften kom af at blande flere forskellige og så undlade at komme kakaopulver i, da jeg synes den er fin i de lyse farver. Tænker jeg muligvis vil komme appelsinsaft og -skal i en anden gang.

1 bradepande
180 g. hvedemel.
150 g. sukker.
100 g. margarine
1½ tsk. bagepulver
1½ tsk. vanillesukker
3 stk. æg
200 g. mørk chokolade, hakket


Smelt margarinen og lad den køle helt af til det gryner. Imens piskes sukker og æg lyst og luftigt i mindst 8 minutter. Bland mel med det afkølede margarine, vanillesukker og bagepulver. Sigt blandingen ned i æggemassen og rør det sammen med den hakkede chokolade.
Dejen hældes i en form og bages i ovnen i 30 minutter ved 175 grader.



2 kommentarer:

  1. Uha, sådan et stykke kunne jeg da godt lige spise nu... hm... kan være, jeg skal sætte aftensmaden over snart!

    Men det er da også uhørt, at der er rester til dagen efter, hæhæhæ :-D

    (kan i øvrigt anbefale at bruge chokoladekagerester i hjemmelavedr romkugler)

    SvarSlet
  2. Ha ha, ja aftensmad først, derefter kage ;)

    Ja, har også smidt den lille rest over i fryseren - er ved at samle sammen til en god portion romkugler :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget