onsdag den 9. maj 2012

Kylling à la Marengo


Denne uges madplan tog udgangspunkt i Føtex's madplan, som I finder her. I denne uge er den udarbejdet i samarbejde med Diabeteseforeningen, hvilket jo kun giver plus på samvittighedskontoen.

Tirsdag lavede jeg Kylling à la Marengo. Jeg har set andre lave det og denne opskrift ligner meget andres, men i en sundere udgave. Det smagte godt og man kan sagtens undlade kyllingen og spise 'saucen' a la vegetar. Med klisterede jasminris til kan retten godt gå for nem gæstemad for det tog kun 30 minutter at lave alt i alt.

4 personer
400 g. kyllingfilet
Smør
4 gulerødder
300 g. champignon
2 løg
1 fed hvidløg
2 tsk. timian
1 dåse flåede tomater
1 dl. hønsebouillion (½ terning+vand)
1 citron
Salt og peber
Skær kødet i mindre stykker. Krydr med salt og peber. Brun kyllingestykkerne i halvdelen af fedtstoffet i en tykbundet gryde. Tag kyllingestykkerne op. Hak hvidløget. Skær gulerødder, løg og champignon i skiver. Svits hvidløg, løg og gulerødder i et par min. i resten af fedtstoffet. Tilsæt champignon og svits videre, til de får lidt farve. Læg kyllingestykkerne tilbage i gryden sammen med timian og ¼ tsk. fintrevet citronskal. Tilsæt bouillon og flåede tomater. Lad retten simre i ca. 10 min. med låg. Smag til med salt og peber. Server med ris.

Fik ingen billeder under tilberedningen, men Tommi gik amok med at lege med kameraet da jeg øsede op, så det må I nøjes med idag.

3 kommentarer:

  1. HAr lige taget 2 stk opskrifter :) Fint hus/sted i har der

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michael.

      Tak, du er velkommen til at købe det :)

      Må jeg spørger hvad du mener med at du 'har taget'? :)

      God weekend!

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget