tirsdag den 22. maj 2012

Fyldte krebinetter


I jagten på at finde nye opskrifter med fars (for at glæde manden...) fandt jeg mit gamle hæfte fra hjemkundskab i 7.B. Her var en masse gamle klassikere, som jeg havde glemt. Men også nogle opskrifter som Tommi ikke lige kendte. Bl.a. denne på fyldte krebinetter med ost og skinke. Oprindeligt skal der bruges slave-skinke og ost, men jeg havde 'kun' serranoskinke og ostehaps-smelteost. Det smagte skam også super duper godt!

4 krebinetter
500 g. hakket kalv og flæsk
1 løg, finthakket
1 dl. rasp
1 æg
Salt og peber
4 skiver skinke
4 skiver ost eller 2 ostehaps (½ i hver)

Lav en fars af kød, løg, rasp, æg, salt og peber og rør den fast. Form til 8 bøffer - de 4 lidt større end resten. Fold skinke og ost sammen og kom det på den største bøf - læg låg på og klem tæt sammen så osten ikke render ud på panden. Steg krebinetterne i godt med margarine i ca. 8 minutter pr. side.
Server med nye kartofler og brun sovs lavet af fedtet fra panden.






Idag står aftensmaden på marinerede koteletter med kartofler og hvidløsbrød - selvfølgelig lavet på grillen!
Jeg smuttede 25 minutter tidligere fra arbejde idag for at nå hjem og nyde vejret med dyrene og manden, men ak. En fartgal idiot skulle selvfølgelig sørge for at motorvejen ved Kolding blev til én lang kø, som jeg sad i, i 30 minutter! Puha, hurra for at gå tidligere!
Så dagens tur i ABC-lavpris blev hurtig for hængekøjen i haven kaldte.

God aften til jer andre - vi vil smutte ned på engen i Ribe hvor der om tirsdagen er træf med veteranbiler og der mener Tommi at hans nyrenoverede Golf 1'er Cabriolet hører med ;) Mon ikke der falder en is af hvis varmen fortsætter? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget