søndag den 1. april 2012

Restaurant KJ Minh - Århus

Sidste weekend var vi i Århus for at hjælpe min søster med at hente møbler. Som tak for hjælpen gav hun aftensmad på KJ Minh som er en af hendes favoritrestauranter i Århus. Det var en noget speciel oplevelse for Tommi og jeg som er vant til fars med kartofler og sovs, he he.

Til forret fik min søster og jeg den samme, som bestod af flere små 'tapas-lignende' retter. Tommi fik den nederste, som var noget lignende med lidt andet fisk.



På begge tallerkner er der noget lyserødt ved siden af wasabien. Tommi troede det var et stykke røget laks, så han guffede hele stykket i sig på én gang... Så så han sjov ud i hovedet... Så stammede han noget frem... Så bundede han sin øl! Hvorefter min søster fortæller at det er syltede ingefær. He he.. Stakkels mand. Han turde næsten ikke spise mere derinde.

Til hovedret fik Tommi en gurkemejepandekage med mørbrad og rejer, min søs fik en kalvefilet med stærk 'sauce' og jeg fik kylling i rød karry med ris. Sidstnævnte var så stærk at jeg må sige stop. Je brugte alle risene med 1 spsk. af saucen og kyllingekødet var ALT for stærkt. Lidt ærgeligt, men meget godt til min snottede tud.
Gurkemejepandekagen var drønlækker!!




Prisen var i mellemklassen. Forretten var alle pengene værd, men hovedretten (min) var jeg ikke imponeret af. Drikkevarer er til gengæld lidt dyre - men min søs kunne et trick. Vi fik begge en omgang hyldeblomstsaft, som egentlig er drikkeklar, men vi bad om at få blandet det med danskvand, hvilket var gratis og så var der jo næsten dobbelt så meget.

Kan kun anbefale stedet, men undgå kyllingen i karry medmindre du er super sej til stærk mad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget