søndag den 8. april 2012

Nyt hjertebarn


Siden efteråret har jeg ledt efter et rigtig kamera. Efter at have researchet lidt faldt jeg pladask for CANON EOS 550D, så jeg ledte efter et brugt for at få det billigere.
Dette var dog ikke muligt at finde, så jeg ledte i butikker, men de var dyre. Så jeg sparede op siden oktober og i marts besluttede jeg mig for bare at købe det i en fysisk butik. Men karma er en bitch så kameraet var udgået overalt og blevet erstattet af Canon EOS 600D, men som lige er et tand dyrere...

Så igår besluttede jeg mig for at købe 600'eren, så vi kørte i Elgiganten i Esbjerg. I udstillingsafdelingen falder mit øje på 550'eren og jeg bliver lykkelig. En ekspedient bekræftede at det var udgået og da jeg spurgte ind til om jeg måtte købe udstillingsmodellen så han lidt underligt på mig, men smilede så og grundet Tommi endte jeg med at få en god rabat på kameraet, en taske, kæmpe SD-kort og en gratis fotobog med :)

Jeg har ingen erfaring med sådan et kamera, men har læst brugsanvisningen og så må resten komme af erfaring, så de første billeder er ikke de bedste, men der bliver øvet :)

Her er af aftensmaden som var paneret flæsk med kartofler og persillesovs :) Skal lige lære det der med min egen skygge...


Og lille Buddy

5 kommentarer:

  1. Her kommer lige et godt råd; undgå at bruge flashen, den giver et ret så unaturligt lys :) Og når du har vænnet dig til kameraet, så eksperimenter med manuel fokus ;)

    Nå ja, tillykke med kameraet!

    SvarSlet
  2. Uh ja kommer til at skulle bruge mange råd - men håber det kommer med tiden at jeg selv lære det :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med kameraet. Fedt, at du har valgt Canon :) Du skal nok lære at bruge det med tiden. Sig til, hvis du har brug for hjælp. Jeg har selv et Canon spejlreflekskamera (50D), og startede med et 400D, jeg har brugt lige frem til sidste måned, hvor jeg købte 50D'eren.

    Hvis man sætter sig ind i kameraets funktioner, er der uendelige muligheder for, hvad man kan med det :) Hvis du vil se, hvad man kan få ud af sådan et kamera i mellemklassen, kan du se, hvad jeg har taget med mit 400D på min fotoblog http://meowskiphoto.blogspot.com/ Der er de fleste billeder taget med 400D'eren.

    Du kan godt tage billeder med blitzen på af maden, uden lyset bliver unaturligt. Man kan bare vælge at skrue ned for blitzlyset, så det primære lys er det naturlige (eller fra en lampe), og det sidste så kommer fra blitzen.

    SvarSlet
  4. Hej Christina. Tak for din kommentar - har kigget på din blog og genkender jo de fleste madbilleder inde fra debatten, he he :)

    SvarSlet
  5. Ja der er vist mange gengangere. Men jeg har også min fotoblog, som jeg linkede til i mit indlæg her i den anden kommentar. Eller linket bliver så ikke til et link, men du finder nok ud af det alligevel ;) Ellers ligger der en genvej på min anden blog, som du har fundet :)

    Smed det, så du kunne se, hvad man kan få ud af sådan et kamera. Ud over "bare" at tage billeder af sin aftensmad :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget