mandag den 30. april 2012

Chokoladekage med Mars


Jeg har længe ville lave romkugler af en kagerest, men der er generelt ikke rester af kage herhjemme, da vi ofte har kageglade gæster på besøg eller Tommi tager det med på arbejde.

Men jeg lavede en ordentlig portion chokoladekage med et par Mars-barer i, da vi havde sådan en 10-pak liggende i slikkassen. Det var rigtig lækkert med de små chokolade/karamelstykker i kagen, men lidt træls de steder de var faldet til bunden og klistrede til bagepapiret.
Grundopskriften er fra AMO, men jeg skar lidt ned på sukker og margarine og tilføjede så Mars. Halvdelen af kagen er spist, men resten ligger og hygger sig i fryseren nu :)

1 bradepande
4 æg
350 g. sukker
150 g. margarine
1½ dl. mælk
Saft og skal fra 1 stor appelsin
350 g. mel
6 spsk. kakao
3 tsk, vaniliesukker
4½ tsk. bagepulver
1 dl. kogende vand
4 Mars-barer

Pisk sukker og æg sammen til en luftig og hvid masse. Smelt margarinen og rør det i æggesnapsen med appelsinsaft - og skal samt mælk. Tilsæt mel, kakao, vaniliesukker og bagepulver. Rør godt. Kom det næsten kogende vand ned i massen i en tynd stråle imens der piskes. Tilsæt de hakkede Mars-barer. Kom massen i en bradepande og bag den ved 180 grader i ca. 30 minutter.

2 kommentarer:

  1. Har lige brugt din opskrift til at lave en kage til min klasse. Håber den bliver god ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg den bliver :) Det var min...

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget