lørdag den 21. april 2012

Brug stolken


Som tidligere skrevet er jeg fan af 'Stop-spild-af-mad'-princippet og i torsdags var lige i denne ånd. Som tilbehør til ørred-stykkerne fik vi friske grønne asparges, broccoli og nogle små broccoli-ting lavet af stolken fra broccolien.
Jeg brugte skyr, da det var det jeg havde, men jeg vil anbefale yoghurt naturel. Det er ikke en helt utrolig smagsoplevelse, men fint tilbehør hvis ovnen alligevel kører.

6 små broccoli-ting
Stolken og stilke fra 1 broccoli
50 g. yoghurt
1 æg
Salt


Kog stolke og stilke i 5 minutter i saltvand. Kom broccoli og de øvrige ingredienser i en minihakker og kør til en ensartet masse. Fordel massen i 6 smurte muffinsforme og bag dem i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter.
Server!

Til dessert udnyttede jeg ovnens eftervarme og smed to blommer delt i halve ind i ramekiner og efter 15 minutter kom de ud og blev dækket med jordbæryoghurt og en klat chokolade :) MUMS!

3 kommentarer:

  1. Okay, jeg kan umuligt være den eneste der sidder og undrer mig:
    Hvad filan er 'stolken'?

    (Er det stokken fra broccoli'en du mener?)

    SvarSlet
  2. He he, stolken/stokken - kært barn har mange navne :)

    SvarSlet
  3. Nå okay, jeg har bare aldrig hørt stolken før - måske er det noget jysk?:o)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget