tirsdag den 6. marts 2012

Tomattærte


Til brunchen i lørdags fandt jeg inspiration i en bog jeg fik i adventsgave fra Tommi, som ellers bare var kommet op på hylden.

Tærten var drønnem at lave og indeholdte få ingredienser. Den blev spist helt op så den var en succes! Jeg lavede en lille ændring, så I får lige min udgave

1 tærte
1 portion tærtedej (købe eller selvlavet)
250 g. cherrytomater
6 æg
1½ tsk. tørrede basilikum
2 dl. mælk
Salt og peber
100 g. revet ost

Beklæd en tærteform med dejen (hvis det er købedej, så lad bagepapiret sidde). Halver tomaterne og kom dem på dejen. Pisk æg med mælk, basilikum, salt og peber og kom massen ovenpå tomaterne. Drys med revet ost og baf tærten ved 200 grader i ca. 30 min.



2 kommentarer:

  1. Sikke en lækker træte, den får jeg helt lyst til at prøve at lave.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget